Prevencia vzniku erektilnej dysfunkcie

Určite každý muž si praje byť schopný bez problémov dosiahnuť a udržať dostatočne tvrdú erekciu vždy keď sa to od neho očakáva. Vzniku erektilnej dysfunkcie (opakovanej neschopnosti dosiahnuť erekciu) môžete najjednoduchšie zabrániť dodržiavaním zásad zdravého životného štýlu a zvládnutím pretrvávajúcich zdravotných problémov. Ak sa už na erektilnú dysfunkciu liečite, dodržaním nasledujúcich rád sa výsledky liečby dostavia omnoho skôr.

  • S pomocou lekára zvládnite svoje chronické ochorenia
    Diabetes (cukrovka), ochorenia srdca, ochorenia obličiek a iné dlhotrvajúce ochorenia nabúravajú správne fungovanie spúšťacieho a udržiavacieho mechanizmu erekcie. Preto je dôležité mať tieto ochorenia stále pod kontrolou – samozrejme pod odborným lekársky dohľadom.
  • Vyraďte lieky, ktoré môžu vyvolať erektilnú dysfunkciu
    Spolu so svojim ošetrujúcim lekárom si prejdite všetky lieky, ktoré momentálne užívate. Vyselektujte tie, ktoré môžu potenciálne vyvolávať erektilnú dysfunkciu a spýtajte sa na alternatívny liek. Lieky na predpis dodržiavajte poďla pokynov lekára. Bez prvotnej konzultácie s lekárom nikdy svojvoľne neprestávajte liek užívať ani si nemeňte dávkovanie lieku.
  • Zbavte sa stresu doma či v práci
    Stres spôsobuje napätie, ktoré zabraňuje uvoľneniu svalov v komorách penisu, čo bráni prítoku krvi do komôr penisu.
  • Pri pocitoch úzkosti alebo depresii vyhľadajte odbornú pomoc
    Pocity úzkosti (najčastešie strach zo sexuálneho zlyhania), podobne ako dlhodobé vystavovanie sa stresu, v mozgu znižujú produkciu neurotransmitterov, ktoré sú súčasťou jedného z prvých krokov spúšťacieho mechanizmu erekcie. Depresie navyše znižujú libido.
  • Prestaňte fajčiť a obmedzte konzumáciu alkoholu
    Tabakové exhaláty a alkohol spôsobujú ztenšovanie a kôrnatenie ciev, čím sa znižuje ich priechodnosť a schopnosť prekrvenia tkanív je obmedzená.
  • Pravidelne cvičte
    Aeróbne aktivity ako behanie, bicyklovanie (no len na ergonomickom sedátku!) alebo plávanie zabezpečia lepšiu cirkuláciu krvi v organizme a tiež posilňujú činnosť srdca.
  • Udržujte si zdravú telesnú hmotnosť
    Nadváha alebo obezita môžu znemožniť dosiahnutie erekcie zbytočným zaťažením kardiovaskulárneho systému napríklad zvýšením hladiny cholesterolu alebo zužovaním ciev a následným zvýšením krvného tlaku.
  • Konzumujte viac ovocia, zeleniny a kvalitných bielkovín a sacharidov
    Telu tak dodáte všetky látky potrebné pre celkové správne fungovanie a teda aj správne fungovanie spúšťacieho a udržiavacieho mechanizmu erekcie.

Pokiaľ ste ochotný zaradiť horeuvedené rady do svojho každodenného života, nielen že nikdy neokúsite trpkosť sexuálneho zlyhania, ale budete taktiež zdravšie a dlhšie žiť.

Moja Erekcia .sk