Prevencia vzniku erektilnej dysfunkcie

September 2nd, 2010

Prevencia vzniku erektilnej dysfunkcieUrčite každý muž si praje byť schopný bez problémov dosiahnuť a udržať dostatočne tvrdú erekciu vždy keď sa to od neho očakáva. Vzniku erektilnej dysfunkcie (opakovanej neschopnosti dosiahnuť erekciu) môžete najjednoduchšie zabrániť dodržiavaním zásad zdravého životného štýlu a zvládnutím pretrvávajúcich zdravotných problémov. Ak sa už na erektilnú dysfunkciu liečite, dodržaním nasledujúcich rád sa výsledky liečby dostavia omnoho skôr.
 

  • S pomocou lekára zvládnite svoje chronické ochorenia
    Diabetes (cukrovka), ochorenia srdca, ochorenia obličiek a iné dlhotrvajúce ochorenia nabúravajú správne fungovanie spúšťacieho a udržiavacieho mechanizmu erekcie. Preto je dôležité mať tieto ochorenia stále pod kontrolou – samozrejme pod odborným lekársky dohľadom.
     
  • Vyraďte lieky, ktoré môžu vyvolať erektilnú dysfunkciu
    Spolu so svojim ošetrujúcim lekárom si prejdite všetky lieky, ktoré momentálne užívate. Vyselektujte tie, ktoré môžu potenciálne vyvolávať erektilnú dysfunkciu a spýtajte sa na alternatívny liek. Lieky na predpis dodržiavajte poďla pokynov lekára. Bez prvotnej konzultácie s lekárom nikdy svojvoľne neprestávajte liek užívať ani si nemeňte dávkovanie lieku.
     
  • Zbavte sa stresu doma či v práci
    Stres spôsobuje napätie, ktoré zabraňuje uvoľneniu svalov v komorách penisu, čo bráni prítoku krvi do komôr penisu.
     
  • Pri pocitoch úzkosti alebo depresii vyhľadajte odbornú pomoc 
    Pocity úzkosti (najčastešie strach zo sexuálneho zlyhania), podobne ako dlhodobé vystavovanie sa stresu, v mozgu znižujú produkciu neurotransmitterov, ktoré sú súčasťou jedného z prvých krokov spúšťacieho mechanizmu erekcie. Depresie navyše znižujú libido.
     
  • Prestaňte fajčiť a obmedzte konzumáciu alkoholu
    Tabakové exhaláty a alkohol spôsobujú ztenšovanie a kôrnatenie ciev, čím sa znižuje ich priechodnosť a schopnosť prekrvenia tkanív je obmedzená.
     
  • Pravidelne cvičte
    Aeróbne aktivity ako behanie, bicyklovanie (no len na ergonomickom sedátku!) alebo plávanie zabezpečia lepšiu cirkuláciu krvi v organizme a tiež posilňujú činnosť srdca.
     
  • Udržujte si zdravú telesnú hmotnosť
    Nadváha alebo obezita môžu znemožniť dosiahnutie erekcie zbytočným zaťažením kardiovaskulárneho systému napríklad zvýšením hladiny cholesterolu alebo zužovaním ciev a následným zvýšením krvného tlaku.
     
  • Konzumujte viac ovocia, zeleniny a kvalitných bielkovín a sacharidov
    Telu tak dodáte všetky látky potrebné pre celkové správne fungovanie a teda aj správne fungovanie spúšťacieho a udržiavacieho mechanizmu erekcie.

 
Pokiaľ ste ochotný zaradiť horeuvedené rady do svojho každodenného života, nielen že nikdy neokúsite trpkosť sexuálneho zlyhania, ale budete taktiež zdravšie a dlhšie žiť.

Mechanizmus erekcie: Ako dochádza k erekcii?

June 7th, 2010

Pozrite si video o mechanizme erekcie. 

Pre spustenie prezentácie kliknite na plochu videa.

Kvalita erekcie: stupne tvrdosti erekcie

January 26th, 2010

Muž dokáže udržať erekciu bez prestávok v priemere asi 30 až 45 minút. Kvalita alebo intenzita erekcie závisí od druhu stimulácie muža. Bozkávanie alebo objímanie (predohra, petting) sú bežné podnety postačujúce mužovi k dosiahnutiu erekcie. Pozeranie erotických filmov alebo obrázkov vyvolá erekciu u väčšiny mužov. Muž by sa mal sústrediť najmä na podnety, ktoré ho najviac vzrušujú a podnecujú k erekcii.

Podľa tvrdosti penisu má kvalita erekcie 4 stupne:

  1. Penis je väčší no nie je tvrdý
  2. Penis je tvrdší, ale nie dostatočne tvrdý na penetráciu (vniknutie do vagíny)
  3. Penis je dostatočne tvrdý na penetráciu, ale nie je úplne pevný
  4. Penis je úplne tvrdý a pevný

Samozrejme najintenzívnejší zážitok zo sexuálneho styku a najvyššiu pravdepodobnosť uspokojenia partnerky majú muži s úplne tvrdým pevným penisom.